בי"ס ניסן נתיב ירושלים חוגג 25 שנה

מ 4.11.2014

קולנוע

בי"ס ניסן נתיב ירושלים חוגג 25 שנה

סטודיו למשחק ניסן נתיב פועל מאז הקמתו להגשמת המטרה לשמה קם.להכשיר עתודה איכותית של אמנים צעירים לתיאטרון, לקולנוע, לטלוויזיה, למשחק בימוי, מחזאות וביקורת ולמערכת החינוך לאמנויות במדינת ישראל.
לרשות סטודיו ניסן נתיב עומד סגל מורים גדול המורכב מאנשי חינוך מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, העובדים בשכר מזערי, אשר התקבצו אליו בזכות דבקותם במשימה לשמה פועל הסטודיו, לשמר ולקדם את איכותם של אמניות הבמה בישראל.
הסטודיו מלמד בין 9,500 ל- 10,000 שעות הוראה בשנה בכל אחד מבתי הספר שלו בת"א ובירושלים, בקבוצות קטנות, חלק לא מבוטל מהן הוא פרטני וברובן המכריע הן שעות מעשיות. בסטודיו בת"א ובירושלים משתתפים תלמידי שנה ג' לפחות בחמש הצגות מלאות ברמה מקצועית גבוהה, ובנוסף להן בסדנאות קולנוע.
המיון הקפדני של הסטודיו לבחירת תלמידיו והלימודים בכיתות מצומצמות הוכיחו במשך השנים את יעילותם והפכו את סטודיו למשחק ניסן נתיב להיות המוסד המועדף ראשונית ע"י הרוב המכריע של המבקשים ללמוד את מקצוע המשחק. הבחירה לעבוד עם מספר קטן של תלמידים בכיתה הינה מתוך אמונה כי הלימודים בסטודיו מוצדקים בתנאי שלבוגר יהיה סיכוי אמיתי להיקלט עם תום לימודיו בעולם התיאטרון והיצירה. דבר זה יתאפשר בגין התייחסות אישית לכל תלמיד במהלך הלימודים, מיצוי מלא של יכולתו, ושיפעל מתוך חופש יצירה מלא.
הסטודיו נתמך ע"י משרד התרבות, עיריית ת"א ועיריית ירושלים, התמיכה הציבורית דרושה לסטודיו על מנת שיוכל להשאיר דלתותיו פתוחות לכל צעיר מוכשר, בלי ששכר הלימוד יהווה מחסום בפניו. הכשרון צריך להיות הקריטריון ולא היכולת הכלכלית.
קליטת צעירים מוכשרים משכבות סוציו אקונומיות חלשות, עולים חדשים ומיעוטים היא אתגר חשוב לחברה בישראל, כי אלה יוכלו בגמר לימודיהם להביא לביטוי את תרבותם.
בעקבות ההכרה בחשיבות הסטודיו והשפעתו על תרבות הבמה בארץ, עיריית ת"א ועיריית ירושלים החליטו להקצות מבנה קבע לפעילות הסטודיו בת"א ובירושלים. מהלך זה בשיתוף משרד התרבות ישפר באופן משמעותית את הסטודיו, וישדרג את המתקנים העומדים לרשות התלמידים. על מנת לממן את הוצאות המעבר למבני הקבע אנו פונים לתמיכה מקרנות ומגורמים פרטיים, על מנת שנוכל להמשיך בפעילותנו למען התרבות בישראל.

הפסטיבל ייערך ברחבי העיר, בתאטראות השונים, במקומות הבילוי והתרבות וברחובות ירושלים. במהלך הפסטיבל תוכלו להנות מהצגות ומופעים של בוגרי ותלמידי הסטודיו לילדים ולמבוגרים ויתקיימו סדנאות בהשתתפות הקהל הרחב.

תגובות

עליך להיות מחובר כדי להוסיף תגובה.